Saturday, January 9, 2010

Tetamu kedua dari Melbourne

Cuti Krismas lepas, kami menerima tetamu kedua dari Melbourne jugak iaitu Noor dan Haidar bersama 2 anak mereka, Kimi dan Aleya. Anak2ku mmg excited sbb depa ada kwn2 nak main2. Aku dan Halim telah dilantik menjadi tourist guard depa.

Noor sampai masa hari Krismas mlm. Kami hantar mereka tidur di rumah kawan kami di Chc. Esoknya, pengembaraan bermula dgn ke Kaikoura sebab Noor teringin nak makan crayfish. Bila Nija cite yg harganya $60, gerun pulak dengar sbb dulu masa winter kami pi Kaikoura, makan crayfish, harganya cuma $30 ajer.... perjalanan dari Christchurch ke Kaikoura memakan masa 2 jam lebih. Tiba saja di Kaikoura, Halim bawak ke tempat Whale watching... kalu nak tgk whale, kena naik bot atau naik heli... tambangnya beratus2 $... tak mampu den! Kemudian baru kami pergi mencari crayfish sbb perut pun dah lapar!


Inilah cray fish yg  kami beli...


bersedia nak makan.. yum! yum! yum!


Ni tempat crayfish yg kami beli....


merenung jauh ke laut dgn harapan dapat ler nampak whale... hehehehhehe...

Lepas kenyang makan crayfish, kami pulang semula ke Chc... kepenatan smpi ke chc agak lewat jugak dan tak sempat nak bawa mereka ke Hanmer Spring, hot spring... to be continued!

1 comment:

  1. so berapa sekoq crayfish tu?? kita baru beli crayfish kat countdown.. cik abang suruh buat sambal..

    ReplyDelete