Tuesday, October 13, 2009

Aini bertindik telinga

Selepas raya, aku bawa Aini ke farmasi untuk tindik telinga. Dah lama dia minta tapi asyik bertangguh ajer.... Kalau di Malaysia, nak tindik telinga kita pi kedai emas, tapi di sini kena pi farmasi sebab chemist yg buat. Bukan semua farmasi ada tpt utk tindik telinga. Jadi aku bawa Aini ke Dunedin City Pharmacy. Prosesnya sama ajer cam kat Malaysia, kena beli subang (kalu tak de) sbb ada subang tertentu ajer yg guna utk tindik. Tindik dia jenis yang tembak tu... teringat aku masa kecik2, zaman tu mana ada tindik tembak... ingat lagi nyonya tua kat kedai emai tu letak minyak kat telinga aku, lepas tu dia cucuk aje rasanya dgn jarum atau benda tajam... memula tak sakit, lepas tu terasa jugak sakitnya.... tapi nak pakai subang punya pasalkan, mmg ler aku nak! Okay kat bawah ni gambo2 si Aini masa kena tindik hari tu...



   Yang ni aini cam seriau pulak bila chemist tu nak tindik lagi sebelah.... yg mula2 tu cam relak ajer... heheheh lom rasa lagi sakit ke tidak...




No comments:

Post a Comment