Friday, September 25, 2009

Tulipku sudah keluar!

Sejak pindah ke rumah yang aku duduki ini, rajin gak nak berkebun. Dulu dah buat kebun sayur... hehehe during winter, kebun sayur dah jadi semak.... sapa le nak berkebun masa sejuk2 giler bagai tu..... Masa winter lepas, I bought some tulip bulbs untuk ditanam kat rumah... so when spring comes, the tulips will grow dan berbunga. First time ni tanam tulip... tak pernah seumur hidup tanam... so main tanam ajer ler... mula2 pokok tulip tu keluar dlm gambar kat bawah ni....

Nak tahu yang mana pokok tulip... yg daunnya mcm pokok pandan tu.....


Yang ni aku tanam dekat pokok daun keladi tu.. kesian pokok keladi tu daun dia kuning2 dah....





Bila spring bmula tiba2 aku perasan ada bbrp pokok sudah keluarkan putik bunga.... punya ler happy bagai nak rak aku!....

 Halim kata bila raya nanti kuar banyak le bunga tulip tu.... jadi inilah bunga2 tulip aku yang dah kuar... ramai gak org2 yang datang rumah amik gambo tulip2 nih... hehehehehehehehe....





Ada byk lagi tulip2 yang nak kuar tu.. akan kuupdatekan nanti!

1 comment:

  1. busu, ayah kate, dalam dunia sekarang ni,
    tak ade bende yang boleh dapat free..
    so, kalau ade org nak datang
    amik bunge tulip tu,
    busu jual la kat dorang!
    boleh dapat fulus, ma....
    hohohohoho.. ;D

    ReplyDelete