Wednesday, July 15, 2009

Perihal cuti sekolah...

Salam.. di sini mula cuti sekolah dari 4 Julai hingga 19 Julai... aisey anak2 duduk kat rumah... apa aktiviti nak bagi depa leka selain daripada main internet games & tengok DVD. First week of school holiday (Monday & Teusday), Aini & Ahmad join Holiday Programme (HP) from 9am to 5.30pm... depa berdua mmg suka join HP tu sbb bole jumpa kawan2 sekolah. Hari Rabu, Aini & Ahmad pergi rumah Nija sebab nak main dgn anak2 Nija. Khamis pulak depa stay at home ajer... Hari Jumaat dah sibuk2 nak ke Mt Hutt main ski.

Now dah masuk minggu kedua cuti sekolah, minggu depan depa dah sekolah balik. Alhamdulillah! Masa di Ashburton Ahad lepas, dapat txt dari Suzanne beritahu yg dia tak dapat nak jadi Iffah minggu ni. Since Isnin & Selasa Halim keje pagi, jadi terpaksalah aku duduk kat rumah jaga budak2 bertiga tu. Kalu Ain & Ahmad ajer, bole jugak tinggalkan dgn nenek. Tapi kalu dah bertiga, aku tak percaya sgt kalu tinggalkan dengan nenek. Kesian kat nenek tu.. penat balik dari Mt Hutt tak hilang lagi.

Isnin dan Selasa duduk kat rumah.. bukan bole study! Abis 2 hari.. supervisor dah email nak jumpa Khamis ni.. aisey.. apa nak update? Hmm bagitau ajer le pasal latest coding yang aku dah buat tu. Nasib baik last Thursday anto one abstract paper utk anto ke satu conference di Auckland. My supervisor is okay with the abstract, so bole proceed anto.

Rabu, hari ni.. smpi ofis pukul 12 tghari... Ahmad tak sihat.. tiba2 demam panas.. suhu 38.7.. risaunya.. memandangkan virus swine flu yang makin menjadi2 ni... Ahmad komplen sakit tekak, dizzy dan batuk2. Aku bagi dia minum air bawang, alhamdulillah suhu badan dia turun. Tapi dia masih lemah lagi... Aku pun sama sakit tekak dan batuk2... aku ni bila kena batuk, mmg susah nak kebah.. segan pulak duduk kat ofis lama2 bila batuk2 cam ni...

Eh tiba teringat satu insiden semalam kat satu2nya bank di Gardens shopping area. Masa tu aku ada kat situ, baru keluar dari satu kedai Korea.. tiba2 nampak satu kereta polis bbunyi2 dan park depan bank tu. Heran jugak apa bendanya.. mesti ada satu benda blaku. Aku pun masuk ke kereta utk pergi pulangkan dvd yg aku sewa. Masa aku smpi kat kedai dvd tu, nmpk lagi 2-3 kereta polis bbunyi pi ke arah Gardens. Then masa dlm perjlnan pulang, aku lalu Gardens shopping area tu balik, nmpk polis dah kepung kawasan bank tu. Rasa2nya ada robbery kot, cakap dlm hati. Then bila Halim balik, bagitau dia... dia kata check surat khabar besok. Tadaa.. bila baca news hari ni, mmg sah ada robbery! Fuh, nasib baik aku tak ada urusan dlm bank tu... Tapi pelik sbb biasanya Gardens ni kawasan yg selamat.. sbb so far lom pernah dengar lagi pasal robbery. Biasanya kat city centre ajer.... hmm apa nak jadi.. msh recession ni.. org ramai kena buang keje, tak de duit nak makan. Ini ler jadinya. Tapi aku bsyukur sgt sbb masa robbery tu, aku tak ada dlm bank tersebut.

1 comment:

  1. takutnya dgr cita robbery tu kak.. dekatnya dgn tempat kita.. hish..Nauzubillah..

    ReplyDelete