Sunday, June 28, 2009

Kamera oh kamera & cite pasal wellington.

Kamera kesayanganku hilang!!!!! Isnin lepas aku ke Wellington utk ambil passportku & passport Aini & Ahmad. Sehari sebelumnya, puas aku cari kamera... lepas snow dan acara makan2 kat rumah, aku upload gambar2 dlm komputer tu. Kemudian, simpan memory card dia utk pi cuci gambar. So now kamera tu dah tak de.. nasib baik memory kad dia ada... cover dia pun ada.. kamera ajer yg hilang.... aku mmg betul2 lupa... biasanya after 2-3 days bole ingat balik mana kuletakkan.. ni dah masuk seminggu, tak ingat jugak. Ya Allah! Tolong le hambamu ini...
Jadi aku ke Wellington tak leh amik gambo. Pergi balik hari ajer.. Fly pi pukul 9.10am, smpi kul 10.35am.. ada kawan jemput. (Thanks alot Wan & Nik). Depa bdua dan anak depa, Adam, bawak ler aku rayau kat Wellington tu.. pi naik Mt. Victoria, pi Weta Cave (tpt film LORD diproses), teringin nak beli souvenir... mahalnye lah ai.. beli key chain ajer.... Pastu pi mana eh... tak le jln2 sgt.. lunch kat satu kedai Lebanese... tetiba nmpk Tahini. Terus beli 2... tamak betul... tahini tu dibuat drp kacang pistacio.. aku mmg suka sbb dulu masa pi Haji, mmg suka makan. Pastu kalu ada org balik dari umrah, ada jugak depa bagi.

Wellington, ibu negeri NZ, besar jugak bandar dia drp Dunedin... terletak di North Island. Masa aku kat sana, angin dia mmg kuat... sbb Welly ni terletak tepi pantai Cook strait. So salji tak de ler.... Aku tak jumpa Malaysian family lain kat sana... aku balik ke Dunedin kul 7pm... smpi Dud 8.15pm... begitu le perjlnanku ke Wellington.. hehehe masa birthdayku lah! A treat for myself!

2 comments:

  1. hu3..
    cane leh hilang 2..
    adeh~

    busu, mak ade blog tau..
    mak baru buat..
    nanti busu view la
    blog mak..
    nie link mak..,
    www.jaliyabasiron.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. thanks amah! hehehe dari adik ipar John!

    ReplyDelete