Sunday, May 31, 2009

Perihal cuti2 NZ..... hari pertama!

Salam semua.... apa khabar? seminggu aku bercuti2 NZ.... ciplak tagline "cuti2 malaysia"... sebenarnya kalu ikut hati malas nak pi bcuti sbb study aku mmg dah behind schedule betul..... amat le aku risau sekali.... Plan bcuti ni mmg dah lama plan.... tujuan utama sbb mak mertuaku nak kena kuar dari NZ utk extend her visa for 6 mo more to stay in NZ... Jadi aku & hubby decide nak hantar mak ke Melbourne, tapi fly from Auckland (Akl)... jadi sementara mak di Auckland, kami pulak amik can jln2 ler kat Akl di sana

Jadi kali ni nak bercerita perihal cuti2 laaaaa...

Hari pertama:


Aku dan familiku terbang daripada Dunedin (Dud) ke Auckland(Akl) pada 23 Mei... shuttle yg kutempah dijangka smpi dlm pukul 8.00am ke 8.30am sbb flight kami kul 9.50am... tup2 tgh2 sibuk bkemas, pukul 7.50am driver dah smpi... hahahha dgn aku yg lom pakai tudung lagi... terkocoh2 ler.. nasib baik semua anak2 dah siap!
Ropa2nya driver tu mai cepat sbb ada lagi sorang passenger dia kena amik kat Mornington... yg best tu flight mamat tu pukul 9.10am... 23 Mei hari Sabtu.. hujan sepjg jalan dari rumah ke Dud airport... driver tu bawak van mcm lipas kudung.. takut jugak jalan licin.... tiba2 Aini muntah dlm van tu... alamak! yg tak bestnya plastik yg aku bagi tu bocor... jadi kena le pada bag thomas the tank engine kesayangan Ahmad..... punya ler si ahmad bising... aku risau jugak sbb sejak malam semalam aini tak sihat, badan dia pun panas... tapi sebab dah plan holiday.. kena jugak diteruskan. Smpi di airport, aku uruskan bayaran tambang, my hubby pi restroom basuh beg Ahmad yg kena muntah tu. Nasib baik driver tu tak bising2....

Perjlnan dlm flight okay... anak2 ku sume behave hehehhee.... smpi Akl pukul 11.30am... jadi kami kena tunggu shuttle utk pergi ke tpt kereta sewa... Cuaca di Akl terang dan panas.... panas2 pun dalam 17C... kira okay sgt2 daripada Dud yg hanya 10C skrg ni... Sambil2 tunggu shuttle, kwnku yg tinggal di Akl, Yati namanya dah sibuk2 txt.. tanya samada dia nak amik ke tidak.. aku pun jawap, "tak pe.. ko tunggu ajer kat rumah"...

Urusan tempahan kereta selesai dalam pukul 1.30pm.... dapat ler kami Toyota estima 7 seater... ni ler gambo kereta nya... Hahahah cantik! Sampai ada minah Maori tegur "Nice colour!"... kebykan org mmg pandang semcm ajer.. tapi apa kukisah.. janji sewa murah dan kereta okay!

Smpi rumah Yati pukul 2.30pm... alhamdulillah tak sesat sbb ada gps.... mmg Akl besar tapi tak ler sesibuk KL... highway dia mmg mcm kat Malaysia.. Yati menjamu kami dgn nasi beriani... hmm sedapnya! memang aku pun masa tu tgh lapo! samapi 2-3 kali menambah hehehehe.. sori yek Yati.. aku ni kira kuat makan jugak.... hari pertama di akl, kami habiskan masa dengan Yati dan Zainul (suaminya) dan 3 orang anak2nya... Anak2 dia kawan bmain dgn anak2 ku... aku dan Yati catch up ler apa2 sbb lama jugak tak jumpa.. last jumpa Mac tahun lepas... okay habis hari pertama.. next post aku cite pasal hari kedua pulak....

No comments:

Post a Comment